In gradinita traditionala, copiii vin pentru a se pregati pentru scoala.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, copii vin pentru a exploara realitatea si pentru a se pregati pentru viata.
In gradinita traditionala, copiii invata cum sa se supuna neconditionat autoritatii adultului, ascultand comenzile acestuia si urmand instructiunile primite..
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, copiii invata cum sa se comporte intr-o societate democratica, cum sa devina autonomi si cum sa-si exprime opiniile, dorintele si interesele, punand intrebari si obtinand astfel informatiile de care au nevoie.
In gradinita traditionala, curriculum-ul este structurat de la parte la intreg, cu accent pe instruirea in vederea pregatirii pentru scoala.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, curriculum-ul este abordat holistic, programa fiind prezentata de la intreg la parte, profesorii punand accentul pe invatare si dezvoltare si mai putin pe instruire.
In gradinita traditionala, se respecta strict curriculum, punandu-se un mare accent pe documentele scolare.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, curriculum-ul este flexibil favorizand dezvoltarea individuala a fiecarui copil; astfel, profesorii pot stabili mai usor zona proxima de dezvoltare, in functie de ritmul de dezvoltare a fiecarui prescolar.
In gradinita traditionala profesorul are tendinta de a preda o anumita disciplina, stand la catedra sau in fata clasei.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorul initiza si participa la jocurile copiilor, interactionand liber cu prescolarii si propune acestora teme interdisciplinare de invatare.
In gradinita traditionala, profesorul pune intrebari copiilor si cauta raspunsul corect pentru a valida invatarea; in acest mod, copiii vor crede ca nu exista decat un singur raspuns corect, si anume cel validat de profesorul omniscient.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorii incurajeaza copiii sa puna intrebari, stimlueaza raspunsurile alternative, gandirea laterala, deschiderea si inchiderea de probleme; greselile nu sunt taxate de profesor, ci sunt valorificate de acestia ca veritabile surse de invatare.
In gradinita traditionala, profesorul are tendinta de a lucra frontal cu intreaga grupa de copii.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorul are tendinta de a lucra individualizat si pe grupuri mici de copii.
In gradinita traditionala, profesorul acorda o mica importanta modului de amenajare a mediului educational din sala de grupa, punand insa accentul pe invatarea explicita.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorul acorda o maxima importanta modului in care este amenajat mediul educational din sala de grupa, stimuland astfel invatarea implicita a copiilor.
In gradinita traditionala, profesorul are tendinta de a acorda importanta produselor invatarii.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorul are tendinta de a acorda o importanta egala atat produselor invatari, cat si procesului de invatare.
In gradinita traditionala, profesorul are convingerea ca invatarea are loc exclusiv in sala de grupa, in cadrul activitatilor derulate la gradinita.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorul faciliteaza invatarea copiilor in diferite situatii: in familie, in jocurile desfasurate in aer liber in curtea gradinitei.
In gradinita traditionala, profesorul are tendinta de a acorda o mai mare importanta activitatilor pe domenii experientiale decat jocurilor libere.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorul acorda aceeasi importanta atat activitatilor pe domenii experientiale, cat si jocurilor si activitatilor didactice alese si activitatilor de dezvoltare personala.
In gradinita traditionala, profesorul are tendinta de a evalua copiii in afara activitatilor de predare-invatare, ierarhizand copiii pe baza indicatorilor si standardelor de dezvoltare adecvate varstei acestora.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, evaluarea se impleteste cu predarea si invatarea si are loc prin observatiile profesorului asupra copiilor in timpul activitatilor din clasa (sunt utilizate si lucrarile copiilor, portofoliile etc.). Copiii sunt evaluati pe baza indicatorilor individuali, educatorul urmarind progresul copilului in propria dezvoltare.
In gradinita traditionala, evaluarile sunt facute doar pe hartie si cu cat sunt mai sofisticat elaborate cu atat sunt mai apreciate de directori si inspectori, chiar daca nu ofera nici un feedback parintilor.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, parintii sunt informati de catre profesor asupra modului cum a fost conceputa si realizata evaluarea, precum si cu privire la rezultatele evaluarii.
In gradinita traditionala, in cadrul activitatilor de invatare, prescolarii lucreaza preponderent individual, fiind stimulata competitia intre acestia.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, in cadrul activitatilor de invatare, copiii invata preponderent prin colaborare, pregatindu-se astfel de contactul cu lumea reala.
In gradinita traditionala, colaborarea profesorului cu parintii este sporadica si vizeaza cu precadere aspectele administrative.
In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, colaborarea profesorului cu parintii este sistematica si are in vedere dezvoltarea optimala si globala a prescolarilor.
IMPARTE CU CEILALTI