Curriculum

Profesorii sunt calificaţi să aplice atât curriculum-ul tradiţional petru educaţie timpurie, cât şi curriculum-ul specific Alternativei educaţionale “Step by step” pentru nivel preşcolar

Activitati de invatare desfasurate cu prescolarii

Jocuri si activitati
didactice alese

Aceste activitati sunt desfasurate pe centre de interese: Creatie, Biblioteca, Constructii, Arta, Stiinta, Apa si nisip

Activitati pe domenii experientiale

Aceste activitati sunt: Limba si comunicare, Stiinte, Om si societate, Estetic si Creativ, Psihomotric

Activitati de dezvoltare persoanala

Rutine, tranzitii, activitati remediale incluzive, activitati pentru copii cu abilitati inalte, activitati desfasurate pe baza curriculum-ului la alegerea gradinitei.

Activitati
extracurriculare

Activitatile extracurriculare sunt constituite din spectacole, concursuri, plimbari, excursii, vizite tematice, drumetii, serbari, etc

Activităţi de dezvoltare personală


  • Limbi straine: engleza, germana, franceza
  • Stiinta si tehnologie: micii infornaticieni, micii exploratori, lego, sah
  • Arta: dans, pian, teatru, teatru de papusi, arta plastica, arta vocala
  • Autocontrol: arte martiale, capoiera

Curriculum la alegerea copilului – învătare de la egali

Majoritatea profesorilor sunt de acord cu ideea ca lucrul in grup promoveaza adesea o intelegere mai mare si niveluri mai ridicate de realizare decât eforturile solitare. Cu alte cuvinte, activitatea de colaborare cu colegii in cadrul unui grup favorizeaza progresul in invatare a copiilor. Ideea derularii unor proiecte de invatare de la egali a aparut in mod firesc dupa ce a fost modificat ambientul educational din salile de grupa. Astfel, in momentul in care se stabilea tema pentru urmatorul proiect, copiii isi manifestau dorinta de a studia diverse lucruri in functie de propriile interese despre: animalele preferate, meseriile parintilor, univers, locurile unde si-au petrecut vacanta, fratii mai mici din familiile lor etc.

Totodata, jocurile si activitatile didactice alese desfasurate in cadrul centrelor de interes au constituit adesea un prilej pentru dezvoltarea unui curriculum la alegerea copiilor. Spre exemplu, intr-o zi, câtiva copii care se jucau in zona Constructii au avut o mica disputa despre modul cum ar trebui sa arate o casa.

Acestia au comunicat intre ei si au stabilit sa vina fiecare de acasa cu un model propriu pe care sa-l prezinte celorlalti. Astfel, a doua zi dis-de-dimineata, cei patru copii au venit fiecare cu câte o casa (Proiectul intitulându-se Casa mea). Primul copil a prezentat o constructie din cuburi care reprezenta blocul cu apartamente in care locuieste. Al doilea copil a desenat casa de vacanta unde merge vara cu parintii. Al treilea copil a realizat acasa, impreuna cu fratele ei, casa in care locuiesc sub forma unei machete din carton.

Al patrulea copil a construit impreuna cu mama lui o casuta din bucati de polistiren ce reprezenta casa bunicilor. Fiecare dintre acesti copii si-au prezentat munca realizata in fata celorlalti colegi si au descris casele in care locuiesc sau in care isi petrec concediile impreuna cu parintii. in urma prezentarii, copiii au ajuns la ideea ca “exista mai multe feluri de case”. Chiar daca temele proiectelor de invatare de la egali au fost alese in majoritatea cazurilor de catre prescolari la gradinita, totusi parintii au intervenit si si-au ajutat copiii in pregatirea proiectului. Etapele de desfasurare a proiectelor de invatare de la egali au fost urmatoarele: alegerea de catre copil a temei proiectului, stabilirea datei de sustinere a proiectului, pregatirea proiectului impreuna cu familia, sustinerea proiectului in fata colegilor si diseminarea in rândul parintilor a rezultatelor proiectului.

Interesul manifestat de copii pentru jocurile desfasurate in cadrul unei anumite zone de stimulare a dezvoltarii s-a materializat de multe ori si prin alegerea temei proiectului de invatare de la egali.

Prezentam in continuare o clasificare a proiectelor de invatare de la egali ce au fost initiate si realizate de copii la o grupa, in cadrul diferitelor centre de interes:

Centre de interes


  • Constructii: Casa/Blocul, Jucarii traznite, Iarna-macheta
  • Creatie: Monstrii, Fratiorul meu, Papusa care creste, Masina de spalat, Benzinaria, Masina lui tata, Medicul stomatolog, Otto-catelul meu, Pisica mea, Fluierul, Bebe in burta mamei, Zâna Toamna la borcan, Eu când eram mic, Vacanta mea, Tehnici de supravietuire
  • Arta: Tablouri, Felicitari, Jucarii din legume, Toamna si iarna, Anotimpurile in imagini
  • Stiinta: Cereale incoltite, Fasolea incoltita, Bicicleta, Radioul, Grâul incoltit, Dinozaurii, Poneiul, Iepurele meu, Cosmosul, sopârla, Vulcanii noroiosi de la Buzau, Viermele de matasea
  • Biblioteca: Animale salbatice, Pisica, Animale din alte tari, Planetele, Dinozaurii
  • Apa si nisip: Camile in desert

Activitate optională: Covorul fermecat – Funtronic

Funtronic (Polonia) este o firmă înființată de o echipă de ingineri pasionați de a crea instrumente accesibile care să faciliteze activitatea cadrelor didactice și să ajute elevii și studenții să participe activ la cursuri, la toate nivelurile de învățământ. Tehnologia creată de Funtronic susține educația, reabilitarea și distracția.Dispozitiv de învăţare interactivă şi prin mişcare: matematică, limba engleza, cunoaşterea mediului, jocuri de echipă, elemente de programare şi scriere de coduri informatice pentru preşcolari

Call Now Button