Despre noi

Descrierea grădinitei

Gradinita cu Program Prelungit nr. 21 din Iasi este situata la extremitatea de vest a cartierului Alexandru cel Bun din municipiul Iasi, situata pe strada Plaiesilor nr. 35 si este inconjurata de blocuri de locuinte, construite intre anii 1970-1980. Alte institutii cu care se invecineaza gradinita noastra sunt urmatoarele: Biserica „Sfantul Toma”, Colegiul Economic „Virgil Madgearu”, Gradinita cu Program Normal nr. 7 si Centrul de zi „Prichindel”.

Gradinita cu Program Prelungit nr. 21 a fost infiintata in anul 1974. in perioada comunista, in cladirea gradinitei a functionat si o cresa. Dupa 1995, o data cu aparitia valului demografic negativ, generat de numarul mare de avorturi din anii ’90, gradinita si-a restrans activitatea, jumatate din cladire fiind inchiriata Sectiei I de Politie Iasi. Incepand cu anul 2000, cladirea gradinitei a intrat in numeroase programe de reabilitare si modernizare sustinute financiar de autoritatile locale.

Sporul demografic pozitiv inregistrat in cartierul Alexandru cel Bun in perioada 2000-2008, a determinat autoritatile sa ia decizia de a realoca gradinitei spatiul ce fusese inchiriat Politiei Iasi. Dupa anul 2008, un rol important in reamenajarea salilor de clasa, in conformitate cu principiile educatiei timpurii, l-a avut asociatia de parinti.

In anul scolar 2012-2013, gradinita Isi pierde, pentru prima data In istoria ei, personalitatea juridica. Incepand insa cu anul scolar 2013-2014, unitatea Isi recapata personalitatea juridica, fiind considerata una dintre cele mai mari si reprezentative din orasul Iasi.

In prezent, unitatea de dispune de spatii educationale dotate cu mobilier adecvat, de o bogata baza materiala si didactica, de centrala termica proprie, de retea Internet, de o curte amenajata cu spatii de joaca pentru copii, de un bloc alimentar modernizat, de un cabinet medical, precum si de un Centru de Resurse pentru Educatie si Dezvoltare.

Toate aceste resurse existente in oferta noastra educationala au atras In ultimii ani un numar mare de solicitari de Inscriere ale copiilor In gradinita noastra. Mentionam ca numarul solicitarilor depaseste anual capacitatea maxima de 200 de locuri, majoritatea parintilor ce intentioneaza sa Isi Inscrie copilul In gradinita noastra avand venituri medii si studii superioare.

1

Viziune

Să fim reperul de excelenţă pentru serviciile de educaţie preşcolară din municipiul Iaşi, îndeplinind şi adesea întrecând aşteptările beneficiarilor noştri interni şi externi.

2

Misiune

Să fim prima grădiniţă în preferinţele părinţilor din municipiul Iaşi care locuiesc în cartierele Alexandru cel Bun, Dacia, Păcurari, Mircea cel Bătrân, promovând următoarele valori-cheie: încredere, competenţă, inovaţie şi creativitate.

Program zilnic


    •      07,30 - 08,30: primirea copiilor                                
    •      08,30 - 09,00: mic dejun
    •      09,00 - 10,00: jocuri şi activităţi didactice alese
    •      10,00 – 10,15: gustare - fructe        
    •      10,15 - 11,15: activităţi pe domenii experienţiale
    •      11,15 - 12,15: activităţi opţionale/în aer liber                                         
    •      12,15 - 13,00: servirea prânzului
    •      13,00 - 15,00: program de odihnă şi relaxare
    •      15,00 - 15,30: activităţi de dezvoltare personală
    •      15,30 - 15,45: gustare
    •      15,45 - 17,00: jocuri şi activităţi recreative
    •      17,00 - 17,30: plecarea copiilor

Care sunt diferentele dintre GPP nr. 21 si alte grădinite din Iasi?

In gradinita traditionala, copiii vin pentru a se pregati pentru scoala. In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, copii vin pentru a exploara realitatea si pentru a se pregati pentru viata. In gradinita traditionala, copiii invata cum sa se supuna neconditionat autoritatii adultului, ascultand comenzile acestuia si urmand instructiunile primite..

In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, copiii invata cum sa se comporte intr-o societate democratica, cum sa devina autonomi si cum sa-si exprime opiniile, dorintele si interesele, punand intrebari si obtinand astfel informatiile de care au nevoie.

In gradinita traditionala, curriculum-ul este structurat de la parte la intreg, cu accent pe instruirea in vederea pregatirii pentru scoala. In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, curriculum-ul este abordat holistic, programa fiind prezentata de la intreg la parte, profesorii punand accentul pe invatare si dezvoltare si mai putin pe instruire. In gradinita traditionala, se respecta strict curriculum, punandu-se un mare accent pe documentele scolare. In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, curriculum-ul este flexibil favorizand dezvoltarea individuala a fiecarui copil; astfel, profesorii pot stabili mai usor zona proxima de dezvoltare, in functie de ritmul de dezvoltare a fiecarui prescolar.

In gradinita traditionala profesorul are tendinta de a preda o anumita disciplina, stand la catedra sau in fata clasei. In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorul initiza si participa la jocurile copiilor, interactionand liber cu prescolarii si propune acestora teme interdisciplinare de invatare. In gradinita traditionala, profesorul pune intrebari copiilor si cauta raspunsul corect pentru a valida invatarea; in acest mod, copiii vor crede ca nu exista decat un singur raspuns corect, si anume cel validat de profesorul omniscient.

In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorii incurajeaza copiii sa puna intrebari, stimlueaza raspunsurile alternative, gandirea laterala, deschiderea si inchiderea de probleme; greselile nu sunt taxate de profesor, ci sunt valorificate de acestia ca veritabile surse de invatare. In gradinita traditionala, profesorul are tendinta de a lucra frontal cu intreaga grupa de copii. In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorul are tendinta de a lucra individualizat si pe grupuri mici de copii. In gradinita traditionala, profesorul acorda o mica importanta modului de amenajare a mediului educational din sala de grupa, punand insa accentul pe invatarea explicita. In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorul acorda o maxima importanta modului in care este amenajat mediul educational din sala de grupa, stimuland astfel invatarea implicita a copiilor.

In gradinita traditionala, profesorul are tendinta de a acorda importanta produselor invatarii. In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorul are tendinta de a acorda o importanta egala atat produselor invatari, cat si procesului de invatare. In gradinita traditionala, profesorul are convingerea ca invatarea are loc exclusiv in sala de grupa, in cadrul activitatilor derulate la gradinita. In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorul faciliteaza invatarea copiilor in diferite situatii: in familie, in jocurile desfasurate in aer liber in curtea gradinitei. In gradinita traditionala, profesorul are tendinta de a acorda o mai mare importanta activitatilor pe domenii experientiale decat jocurilor libere.

In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, profesorul acorda aceeasi importanta atat activitatilor pe domenii experientiale, cat si jocurilor si activitatilor didactice alese si activitatilor de dezvoltare personala. In gradinita traditionala, profesorul are tendinta de a evalua copiii in afara activitatilor de predare-invatare, ierarhizand copiii pe baza indicatorilor si standardelor de dezvoltare adecvate varstei acestora.

In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, evaluarea se impleteste cu predarea si invatarea si are loc prin observatiile profesorului asupra copiilor in timpul activitatilor din clasa (sunt utilizate si lucrarile copiilor, portofoliile etc.). Copiii sunt evaluati pe baza indicatorilor individuali, educatorul urmarind progresul copilului in propria dezvoltare.

In gradinita traditionala, evaluarile sunt facute doar pe hartie si cu cat sunt mai sofisticat elaborate cu atat sunt mai apreciate de directori si inspectori, chiar daca nu ofera nici un feedback parintilor. In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, parintii sunt informati de catre profesor asupra modului cum a fost conceputa si realizata evaluarea, precum si cu privire la rezultatele evaluarii. In gradinita traditionala, in cadrul activitatilor de invatare, prescolarii lucreaza preponderent individual, fiind stimulata competitia intre acestia. In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, in cadrul activitatilor de invatare, copiii invata preponderent prin colaborare, pregatindu-se astfel de contactul cu lumea reala.

In gradinita traditionala, colaborarea profesorului cu parintii este sporadica si vizeaza cu precadere aspectele administrative. In Gradinita cu Program Prelungit Nr. 21 Iasi, colaborarea profesorului cu parintii este sistematica si are in vedere dezvoltarea optimala si globala a prescolarilor.

Call Now Button